Александр Шульман Фронт проходит через Интернет

Форум Сообщества Практиков Конкурентной разведки (СПКР)

Конкурентная разведка, Бизнес-разведка, Корпоративная разведка,
Деловая разведка по открытым источникам в бизнесе.
Работаем строго в рамках закона.

Дезинформация и активные мероприятия в бизнесе
Форум Сообщества Практиков Конкурентной разведки (СПКР) »   Информационные войны »   Александр Шульман Фронт проходит через Интернет
RSS

Александр Шульман Фронт проходит через Интернет

<<Назад  Вперед>>Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Печать
 
CI-KP
Администратор

Откуда: Екатеринбург
Всего сообщений: 5563
Рейтинг пользователя: 24


Ссылка


Дата регистрации на форуме:
15 мая 2009
Официальный Твиттер Минобороны Израиля активно работает и в данный момент:
_ttps://twitter.com/IDFspokesperson

Прикрепленный файл (Официальны%E, 420159 байт, скачан: 717 раз)
---
Ющук Евгений Леонидович, профессор УрГЭУ. www.razvedka-internet.ru; www.ci-razvedka.ru
Не всегда нужно стремиться совершать кражу со взломом там, где можно войти через дверь.
CI-KP
Администратор

Откуда: Екатеринбург
Всего сообщений: 5563
Рейтинг пользователя: 24


Ссылка


Дата регистрации на форуме:
15 мая 2009
Минобороны Израиля на Фейсбуке:
_ttps://www.facebook.com/idfonline


Прикрепленный файл (Фейсбук Мин%, 199908 байт, скачан: 803 раза)
---
Ющук Евгений Леонидович, профессор УрГЭУ. www.razvedka-internet.ru; www.ci-razvedka.ru
Не всегда нужно стремиться совершать кражу со взломом там, где можно войти через дверь.
CI-KP
Администратор

Откуда: Екатеринбург
Всего сообщений: 5563
Рейтинг пользователя: 24


Ссылка


Дата регистрации на форуме:
15 мая 2009
12 июня 2012 года МО Израиля вело кампанию "Помогите нам набрать на Фейсбуке 200 тыс. лайков. (сейчас на странице указано 309 490 лайков)"

Прикрепленный файл (Лайки миноб%, 203494 байт, скачан: 853 раза)
---
Ющук Евгений Леонидович, профессор УрГЭУ. www.razvedka-internet.ru; www.ci-razvedka.ru
Не всегда нужно стремиться совершать кражу со взломом там, где можно войти через дверь.
CI-KP
Администратор

Откуда: Екатеринбург
Всего сообщений: 5563
Рейтинг пользователя: 24


Ссылка


Дата регистрации на форуме:
15 мая 2009
Статья по теме:


Twitter, Israel’s weapon of mass propaganda

Nov 23, 2012

Recent Israeli strike on Hamas has brought forth a new warfare technique. Social media warfare is a new weapon, extensively used by both the sides to propagate and publicize their side of the story.

The power of social media cannot be underestimated- from the Arab Spring to the role it is playing in the recent confrontation between Hamas and Israel.

If Israel has Israel Pillar of Defence (@IDFspokesperson); Hamas is actively pursuing its campaign using the Twitter handle, @AlQassamBrigade.

Hamas has so far managed to maintain an upper hand in the past seven days of the conflict. But, Israel, backed by a comprehensive and well laid out social media campaign, has large number of followers in comparison to Hamas.

Hamas' Twitter handle, @AlQassamBrigade, is being followed by 41K people. Israel's @IDFspokesperson has over 200K followers on Twitter alone.

So far, Social media was a platform for spreading information and news, in ultra quick fashion, in the means of pictures and videos. But the recent confrontation has brought a news face of this powerful and effective tool in front of us. Hamas and Israel engaged in direct verbal volley on one another.

“We recommend that no Hamas operatives, whether low level or senior leaders, show their faces above ground in the days ahead," read one of the Israel' tweets.

Hamas was quick to respond, "@IDFspokesperson Our blessed hands will reach your leaders wherever they are (You Opened Hell Gates on Yourselves)", read one of the tweets from Hamas Twitter account.

If Qassam Brigade's Twitter account handlers are still under wraps. Israel has actively publicized its presence on social media. The Twitter account is emerging as the most visible weapon of Israeli army. From posting images of humanitarian supply to Gaza to images and videos of people running for cover from Hamas' rocket attack, Israel has played the Twitter card effectively to its advantage.

Israel has a special team that manages Israel's social media campaign on its Twitter account.

Normally the content is given by the government, which is then translated by kids who understand the 'language of social media', into more social media friendly language.

The new methodology has made the old television news system almost obsolete. A firsthand account of the news is delivered directly from people who are present at the scene, rather than from secondary source.

The IDF new media presence was originally the brainchild of Aliza Landes. Originally from US, daughter of Historian Richard Landes, she was the pioneer of Israel foray into social media as an effective tool in modern warfare.

Like all new ideas, Israel never considered social media to play such a dramatic role in its military policies. But the success of the project forced the government to sit up and take notice.

Landes used the platform to effectively publicize Israel's agenda to the world. The videos and images posted by her attracted a lot of viewership and reviews. The success prompted Israeli government to sit up and take notice.

A dedicated budget was stipulated for launching social media campaign. The campaign was successful on many fronts- from earthquake in Haiti to commando raids in Mavi Marmara compelled Israeli government to grant real-time access of government videos. Since then, Israel reliance on social media has considerably increased. And it is expected to strengthen with time.

Social media is here to stay. The new world will see a greater role of this technology from daily life of common man to forging government policies.

Welcome to the World of Social Media!
_ttp://daily.bhaskar.com/article/SCT-SOM-twitter-israel---s-weapon-of-mass-propaganda-4074267-NOR.html

---
Ющук Евгений Леонидович, профессор УрГЭУ. www.razvedka-internet.ru; www.ci-razvedka.ru
Не всегда нужно стремиться совершать кражу со взломом там, где можно войти через дверь.
CI-KP
Администратор

Откуда: Екатеринбург
Всего сообщений: 5563
Рейтинг пользователя: 24


Ссылка


Дата регистрации на форуме:
15 мая 2009
Израильский военный твиттер реально полемизирует с врагами. Вот, в частности, пример беседы с твиттером "Бригады Кассам" (_ttps://twitter.com/@AlQassamBrigade):

“We recommend that no Hamas operatives, whether low level or senior leaders, show their faces above ground in the days ahead,” came a tweet from the official @IDFspokesperson account last Wednesday. “@IDFspokesperson Our blessed hands will reach your leaders wherever they are (You Opened Hell Gates on Yourselves),” came the reply from @AlQassamBrigade.


Прикрепленный файл (Бригады Кас%, 317392 байт, скачан: 586 раз)
---
Ющук Евгений Леонидович, профессор УрГЭУ. www.razvedka-internet.ru; www.ci-razvedka.ru
Не всегда нужно стремиться совершать кражу со взломом там, где можно войти через дверь.
CI-KP
Администратор

Откуда: Екатеринбург
Всего сообщений: 5563
Рейтинг пользователя: 24


Ссылка


Дата регистрации на форуме:
15 мая 2009
И еще статья по теме:

Gaza Media Coverage Reports Strikes In Real Time, Without Restrictions

19.11.2012

www.huffingtonpost.com/2012/11/19/gaza-media-coverage-real-time-restrictions_n_2159590.html

NEW YORK — NBC News correspondent Ayman Mohyeldin said it's a "completely different dynamic" reporting from Gaza now than it was four years ago, given both the unrestricted access for journalists and widespread use of social media.

In late 2008, Mohyeldin was based in Gaza City, when the Israel Defense Forces launched a three-week aerial bombardment and ground invasion that killed 1,400 Palestinians. At the time, the Israeli military restricted foreign journalists from entering Gaza, leaving Mohyeldin and his Al Jazeera English colleague Sherine Tadros to cover the war with little competition.

While the pair received high marks at the time for their coverage, Mohyeldin, speaking by phone Monday from Gaza City, said "there was a dearth of information and pictures" as a result of so few journalists on the ground. "We couldn't be everywhere at the same time," he said.

Four years later, that's not the case. News organizations have flooded Gaza over the past six days of a conflict that has killed 104 Palestinians and three Israelis, along with wounding 860 Palestinians and 68 Israelis, according to CNN.

"I think it's a testament to how important journalism still is in having real journalists on the ground in Gaza," Mohyeldin said.

Widespread social media use is the other significant change in Gaza coverage from winter 2008-2009, with citizens uploading their own videos and journalists engaging over Twitter, Reddit and Google+.

In covering the war in Syria, news organizations have often relied on raw footage from areas where no journalists were present. It's a different situation now in Gaza, where numerous journalists are reporting each major strike throughout the day in real time on Twitter, often adding context and details as soon as they are available.

Take Monday's strike on a media center in Gaza City, an event quickly covered on Twitter.

BBC Middle East bureau chief Paul Danahar tweeted around 8:30 a.m. EST that Israel struck a building used by some outlets. "I'm standing in from of it," Danahar tweeted. "It's on fire. Smoke billowing out."

Soon after, NBC News chief foreign correspondent Richard Engel tweeted a picture of the building and noted that it housed Hamas TV and other offices. CNN senior international correspondent Arwa Damon tweeted that one person had died and five were injured in the strike.

The official Israeli Defense Forces spokesperson Twitter account — which has been very active since the start — quickly confirmed and defended the strike on Twitter. "A short while ago, the IDF targeted a cadre of senior Palestinian Islamic Jihad operatives who were hiding in a media building in #Gaza," tweeted the IDF spokesperson. A second tweet followed: "A direct hit was identified on the target. Four senior members of Palestinian Islamic Jihad were known to have been in the media building."

The AP, which has reporters in Gaza, sent a video of the attack over the wire, while CNN aired footage of it just before Anderson Cooper prepared for a live-shot. Cooper is also tweeting updates from Gaza to his 3.3 million Twitter followers, potentially bringing more attention to the conflict than does his primetime cable show.

Al Jazeera English also reported on the strike Monday, noting that the building is used by several outlets, including Britain's Sky News, Saudi-owned Al Arabiya and Hamas broadcaster Al Aqsa TV. Later, an AJE anchor confronted Israeli spokesman Mark Regev on air about targeting buildings that may include journalists, which drew condemnation from groups that include Reporters Without Borders.

A single strike four years ago would not have received nearly as much immediate media coverage, with foreign journalists — likely watching smoke billow from their hilltop positions near the Israel border — forced to start working Gaza sources in order to learn what may have transpired.

In covering a situation like Gaza, Moyheldin said that "viewers will benefit when there are more journalists inside."

---
Ющук Евгений Леонидович, профессор УрГЭУ. www.razvedka-internet.ru; www.ci-razvedka.ru
Не всегда нужно стремиться совершать кражу со взломом там, где можно войти через дверь.
CI-KP
Администратор

Откуда: Екатеринбург
Всего сообщений: 5563
Рейтинг пользователя: 24


Ссылка


Дата регистрации на форуме:
15 мая 2009
В общем, я бы так подытожил увиденное:

Израиль столкнулся с тем, что эффективность радиовещания на противника снизилась, и, одновременно, все больше людей стало использовать интернет вместо радио, телевидения и газет. Одновременно, в Интернете появились враги - та же "Бригада Кассам". Чтобы не отдавать противнику информпространство, пришлось в нем присутствовать. Иногда - вступая в прямые дискуссии с противником, но чаще - давая информацию под своим углом зрения.
Под это были набраны люди, сформировано подразделение, налажено взаимодействие с другими подразделениями, обеспечена поставка контента, установлено дежурство.

Эта необычная инициатива не прошла незамеченной и СМИ стали ее освещать.

---
Ющук Евгений Леонидович, профессор УрГЭУ. www.razvedka-internet.ru; www.ci-razvedka.ru
Не всегда нужно стремиться совершать кражу со взломом там, где можно войти через дверь.
Искендер
Администратор

Всего сообщений: 5913
Рейтинг пользователя: 43


Ссылка


Дата регистрации на форуме:
7 июня 2009
Надо сказать, что противники Израиля ничуть не отстают от них в части использования новых технологий в военно-пропагандистских целях. Так The Hezbollah Central Internet Bureau активно работает ещё с начала 2000-х. Как минимум. Мало того, оно в 2003-м выпустило видеоигру Special Force, в которой игрок, боец Хизбаллы, воюет с израильтянами, получая очки за их уничтожение. В 2007-м вышла Special Force 2: Tale of the Truthful Pledge - по мотивам Ливанской войны-2006. Сюжет, как не сложно догадаться, примерно тот же - уничтожение израильтян и попадание в рай, если примешь ислам. При цене в 7-10 долларов, полагаю, игра вполне доступна и влияет на формирование взглядов подрастающего поколения.

---
I`m not a Spy! I can do much better!
Информационные войны "под ключ"
CI-KP
Администратор

Откуда: Екатеринбург
Всего сообщений: 5563
Рейтинг пользователя: 24


Ссылка


Дата регистрации на форуме:
15 мая 2009

Искендер написал:
[q]
Надо сказать, что противники Израиля ничуть не отстают от них в части использования новых технологий в военно-пропагандистских целях. Т
[/q]

Так оно и есть. Плюс, сказываются очень небольшие (по нашим меркам) расстояния в регионе и фантастически маленькая (тоже по нашим меркам) цепочка между лейтенантом и Министром Обороны.
Израиль - это всего 100 на 500 километров и населения там - как треть Москвы примерно. Плюс, по большому счету, все со всеми или в армии вместе служили, или в университете учились, или еще где-то пересекались.
Плюс - реальные войны, которые касаются каждого. Ракетный обстрел Хайфы или Сдерота не "где-то там, далеко", а поблизости для любого жителя страны.
Вот и получается, что эффективные решения внедряются быстро и масштабно.

---
Ющук Евгений Леонидович, профессор УрГЭУ. www.razvedka-internet.ru; www.ci-razvedka.ru
Не всегда нужно стремиться совершать кражу со взломом там, где можно войти через дверь.
hound
Гость

Ссылка

[q=CI-KP]Под это были набраны люди, сформировано подразделение, налажено взаимодействие с другими подразделениями, обеспечена поставка контента, установлено дежурство.[/q]
Очень интересно, спасибо, уважаемый CI-KP.
Интересно - а было ли нечто подобное у нас в период войны 08.08.08?
<<Назад  Вперед>>Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Печать
Форум Сообщества Практиков Конкурентной разведки (СПКР) »   Информационные войны »   Александр Шульман Фронт проходит через Интернет
RSS

Последние RSS
Англоязычный интерфейс программы "Сайт Спутник"
Учебник по конкурентной разведке
Конкурентная разведка: маркетинг рисков и возможностей
Книга "История частной разведки США"
Книга "Нетворкинг для разведчиков"
Поиск и сбор информации в интернете в программе СайтСпутник
Новые видеоуроки по программе СайтСпутник для начинающих
Технологическая разведка
SiteSputnik. Мониторинг Телеграм
СайтСпутник: возврат к ранее установленной версии
SiteSputnik. Доступ к результатам работы из браузера
Анализ URL
Топливно-энергетический комплекс
Профессиональные сообщества СБ
Несколько Проектов в одном, выполнение Проектов по частям
SiteSputnik-Bot: Боты в программе СайтСпутник
К вопросу о телеграм
SiteSputnik: Автозамены до и после Рубрикации или Перевода
Лог-файл в программе СайтСпутник
шантаж, угрозы по Интернету

Самые активные 20 тем RSS