Market Intelligence Survey 2012 – Infographic

Форум Сообщества Практиков Конкурентной разведки (СПКР)

Конкурентная разведка, Бизнес-разведка, Корпоративная разведка,
Деловая разведка по открытым источникам в бизнесе.
Работаем строго в рамках закона.

Дезинформация и активные мероприятия в бизнесе
Форум Сообщества Практиков Конкурентной разведки (СПКР) »   Софт для конкурентной разведки »   Market Intelligence Survey 2012 – Infographic
RSS

Market Intelligence Survey 2012 – Infographic

<<Назад  Вперед>>Печать
 
Евгений Ющук
Модератор форума

Откуда: Екатеринбург
Всего сообщений: 18
Рейтинг пользователя: 0


Ссылка


Дата регистрации на форуме:
23 мая 2013
[b]Market Intelligence Survey 2012 – Infographic[/b]

digimind.com/blog/report/market-intelligence-survey-2012-infographic/

АВТОМАТИЧЕСКИЙ ПЕРЕВОД ГУГЛА - [url=http://translate.google.ru/translate?sl=en&tl=ru&js=n&prev=_t&hl=ru&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fdigimind.com%2Fblog%2Freport%2Fmarket-intelligence-survey-2012-infographic%2F]ТУТ[/url]

We recently published our Market Intelligence survey 2012. The survey canvassed the opinions of market and competitive intelligence professionals in 21 countries and we received over one hundred responses. The resulting report illuminates some very interesting global trends.

Check out our cool infographic below this post for more details and don’t forget to download your free copy of the results [url=http://www.digimind.com/landing/State_Of_Market_Intelligence_2012]here[/url].

Some of the key findings:

Impact of the Financial Crisis

The survey reveals that the financial crisis has had a muted effect on the Market Intelligence industry. 84.2% of respondents said the economic situation had not caused their intelligence team to be downsized. However, hiring targets have been adjusted. Three quarters of respondents will not be expanding their team in 2012. While acknowledging those companies that have been adversely affected by staff cuts, the overall trend remains positive. One third of companies surveyed have a Market intelligence budget of more than $250K. It’s clear that if businesses retain a strong intelligence department they will be better positioned to take advantage of the opportunities afforded by the crisis to ensure greater success into the future.

The Rise of Social Media

The survey clearly establishes that social media plays a vital role in helping intelligence departments to track information relating to competitors, industry developments and consumer trends. Almost 80% of respondents use social media for gathering intelligence insights. Twitter and LinkedIn are overtaking Facebook and Google+ as popular sources of information. The widespread use of social media monitoring points to a massive shift towards digital research methods as a way of improving time and cost efficiencies.

Intelligence Tools

Almost half (46.6%) of companies surveyed use an integrated platform of research and intelligence and yet more than 60% of these companies are currently in the process of planning intelligence projects. As CI departments face the challenge of a hiring freeze we’re likely to see an increase in the adoption of automated tools to help meet productivity targets.


Прикрепленный файл (DIGIMIND_infographics_Market_Int, 923162 байт, скачан: 771 раз)
---
Ющук Евгений Леонидович, профессор УрГЭУ. [url= razvedka-internet.ru/] www.razvedka-internet.ru[/url]; [url= ci-razvedka.ru/] www.ci-razvedka.ru[/url]
Не всегда нужно стремиться совершать кражу со взломом там, где можно войти через дверь.
<<Назад  Вперед>>Печать
Форум Сообщества Практиков Конкурентной разведки (СПКР) »   Софт для конкурентной разведки »   Market Intelligence Survey 2012 – Infographic
RSS

Последние RSS
Англоязычный интерфейс программы "Сайт Спутник"
Учебник по конкурентной разведке
Конкурентная разведка: маркетинг рисков и возможностей
Книга "История частной разведки США"
Книга "Нетворкинг для разведчиков"
Поиск и сбор информации в интернете в программе СайтСпутник
Новые видеоуроки по программе СайтСпутник для начинающих
Технологическая разведка
SiteSputnik. Мониторинг Телеграм
СайтСпутник: возврат к ранее установленной версии
SiteSputnik. Доступ к результатам работы из браузера
Анализ URL
Браузер для анонимной работы
Топливно-энергетический комплекс
Профессиональные сообщества СБ
Несколько Проектов в одном, выполнение Проектов по частям
SiteSputnik-Bot: Боты в программе СайтСпутник
К вопросу о телеграм
SiteSputnik: Автозамены до и после Рубрикации или Перевода
Демо-доступ к ИАС социальных сетей

Самые активные 20 тем RSS